Brev:
Vores barn vil ikke spise - 5 mdr.
7. oktober 2008
Alder:
5 mdr.
Vores barn vil ikke spise - 5 mdr.
Hej Helen,
jeg har en lille datter på snart 6 mdr. der indtil nu har været glad og tilfreds. Nu har vi så imidlertid været nødt til at stoppe amningen pga manglende mælkemægde og nu er fanden så løs i laksegade, for at sige det mildt.
Vi har siden hun var ca. 4 mdr forsøgt at supplere amningen med en flaske, som hun har nægtet at tage imod. Derfor blev vi så enige med vores sundhedsplejerske om helt at droppe amningen i håb om at hun ville spise sutteflasken, når der nu ikke længere var et alternativ.
I lørdags fik hun så sit sidste ammemåltid og er siden kun blevet tilbudt flasken. Det første døgns tid herefter tog hun imod en lille smule fra flasken og søndag nat tømte hun faktisk en hel flaske (så hun kan godt finde ud af det) men så kommer det mærkelige,- lige siden har hun kategorisk nægtet at tage imod den og bliver utrolig hysterisk bare hun ser den.
Det vil sige at de sidste to døgn har hun kun fået meget små mængder mælk af en kop (tror godt at hun kan lide mælken da hun her drikker) sammen med den grød og den grøntsagsmos som hun spiser med stort velbehag. Men hvad skal vi gøre for at få hende til at tage imod sutteflasken?
Jeg har næsten ingen mælk tilbage, så amning er udelukket. Vi har prøvet at det var far der skulle give hende flasken, men hun er samtidtig utrolig morsyg og han kan ikke trøste hende og derfor ikke give flaske og skal jo i øvrigt på arbejde.
Situationen er ved at være lidt spidset til og jeg kan næsten ikke bære at se på min, ellers så glade datter, der nu er konstant sulten og bare helst vil hænge på sin mors arm.
Med venlig hilsen
Marie