Vores barn vil ikke spise - 5 mdr.

7. oktober 2008

Alder:
5 mdr.

Vores barn vil ikke spise - 5 mdr.

Hej Helen,

jeg har en lille datter på snart 6 mdr. der indtil nu har været glad og tilfreds. Nu har vi så imidlertid været nødt til at stoppe amningen pga manglende mælkemægde og nu er fanden så løs i laksegade, for at sige det mildt.

Vi har siden hun var ca. 4 mdr forsøgt at supplere amningen med en flaske, som hun har nægtet at tage imod. Derfor blev vi så enige med vores sundhedsplejerske om helt at droppe amningen i håb om at hun ville spise sutteflasken, når der nu ikke længere var et alternativ.

I lørdags fik hun så sit sidste ammemåltid og er siden kun blevet tilbudt flasken. Det første døgns tid herefter tog hun imod en lille smule fra flasken og søndag nat tømte hun faktisk en hel flaske (så hun kan godt finde ud af det) men så kommer det mærkelige,- lige siden har hun ...

Annonce

... kategorisk nægtet at tage imod den og bliver utrolig hysterisk bare hun ser den.

Det vil sige at de sidste to døgn har hun kun fået meget små mængder mælk af en kop (tror godt at hun kan lide mælken da hun her drikker) sammen med den grød og den grøntsagsmos som hun spiser med stort velbehag. Men hvad skal vi gøre for at få hende til at tage imod sutteflasken?

Jeg har næsten ingen mælk tilbage, så amning er udelukket. Vi har prøvet at det var far der skulle give hende flasken, men hun er samtidtig utrolig morsyg og han kan ikke trøste hende og derfor ikke give flaske og skal jo i øvrigt på arbejde.

Situationen er ved at være lidt spidset til og jeg kan næsten ikke bære at se på min, ellers så glade datter, der nu er konstant sulten og bare helst vil hænge på sin mors arm.

Med venlig hilsen
Marie

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Annonce

Viden om børn:

Fedtcreme - fedtprocent

Der findes rigtig mange forskellige cremer på markedet, og til behandling af børneeksem er det en god idé at vælge fedtcreme. Jo højere fedtprocent cremen har, jo mere fedtet og klistret vil den ofte være - og dermed også for mange mere ubehagelig. Derfor er det en god idé at vælge så fed en creme som muligt, som samtidig virker behagelig - og til behandling af børneeksem i ansigtet er det ofte en god idé at vælge en creme med en fedtprocent omkring 30-40%. Det er ofte også en god idé at...

Læs mere i Babylex

Navle

Hos det nyfødte barn sidder stadig en rest fra navlestrengen, som vil falde af, af sig selv, når barnet er mellem ca. 5 dage og tre uger gammelt. Det er normalt at det kan bløde fra navlen i denne periode og det kan også lugte fra navlen, da det er en forrådningsproces der sker.

Du skal være opmærksom på at navlen ikke begynder at lugte for meget, da det kan være tegn på infektion. Hvis navlen lugter gennem barnets tøj, er det for meget. Hvis der er rødme omkring navlen, kan...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dine altid gode råd... Din hjemmeside er til stor hjælp. Især for os udenlandsdanskere som ikke har en sundhedsplejerske til rådighed på samme måde som man har i Danmark.

Tak, for alt det du gør.

Udlandsdanskeren